تقدیر وزارت صمت از طراح ایرانی لعیب جام جهانی
به گزارش مجله فروشگاه، در مراسمی با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رؤسای گروه دفتر صنایع ورزشی و خلاق، از مدیر شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی ایران و طراح نماد لعیب برای جام جهانی 2022 قطر تجلیل شد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از شاتا، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در این مراسم با اشاره به نام گذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: سیاست و برنامه اصلی سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از فراورینمایندگان و فراوری ملی است و عزم راسخی برای تحقق فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین داریم.
وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت صنایع ورزشی در کشور به ویژه پوشاک، از حمایت و پشتیبانی وزارت صمت از این صنعت و صنایع پوشاک اطلاع داد و اضافه نمود: صنعت ورزش، صنعتی کلیدی و مهم است که مدتی مغفول مانده بود، اما با توجه به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره نو، تمرکز بیشتری در حوزه صنعت ورزش و صنایع خلاق با راه اندازی دفتر تخصصی به وجود خواهد آمد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت ظرفیت و توان انجمن صنایع ورزشی، کالا و خدمات وابسته به حوزه ورزش را دربرداشتن گام های بلند برای رشد فراوری، صادرات و ساماندهی و برطرف موانع در این حوزه، تأثیرگذار توصیف کرد و از آمادگی وزارت صمت برای تدوین برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای تقویت فراوری، صادرات و ساماندهی و برطرف موانع فراوری در این حوزه فعالیت اطلاع داد.
وی با اشاره به استقرار دفتر صنایع خلاق در این معاونت، توضیح داد: این وزارتخانه برای نخستین بار در کنار صنعت، دفتر نوی در قالب دفتر تخصصی صنایع خلاق راه اندازی نموده که توجه به عنصر خلاقیت و رنگ در طراحی و پیدایش محصول را در دستور کار قرار داده است و این آمادگی راداریم تا از طراحان و فراورینمایندگان برای برترین فراوریات ملی حمایت کنیم.
برادران بعلاوه با تجلیل از طراح شخصیت و تصویرساز مَسکات جام جهانی 2022 قطر، این اقدام را نشانه توانمندی جوانان ایرانی دانست و بیان نمود: عنوان اثر برگزیده طرح لوگوی جام جهانی، سبب افتخار مردم ایران زمین شد و به گنجینه افتخارات هنری جمهوری اسلامی ایران اضافه نموده می گردد.
معاون وزیر صمت بابیان این که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی عنوان تیم های نخست، سبب شادمانی مردم ایران شده بود و تصویرسازی مسکات جام جهانی نیز مردم کشورمان را بیش ازپیش شادمان کرد، اضافه نمود: از جوانان هنرمند ایرانی می خواهیم برای طراحی های فراوریات ملی به وزارت صنعت یاری نمایند و به طور یقین از آن ها حمایت خواهیم کرد.
نبود زیرساخت های اساسی دلیل رکود فعالیت های صنعتی حوزه هنر
سیدحسین اجاقی، تصویرساز مَسکات جام جهانی 2022 قطر نیز ضمن تقدیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت به بیان بعضی از مسائل و مسائل حوزه هنر و خلاقیت پرداخت و نبود زیرساخت های اساسی در این حوزه را دلیل اصلی رکود فعالیت صنعتی حوزه هنر دانست و بیان کرد: با توجه به اقدامات وزارت صمت از آغاز فعالیت دولت مردمی، می توان نسبت به حل مسائل این حوزه امیدوار بود.
مجید ساعدی فر فراورینماینده برند ورزشی نیز در این مراسم نیز بابیان این که عمده بازار پوشاک ورزشی جهان در اختیار برند های بزرگی همانند نایک، آدیداس و پوماست، گفت: شرکت مروژ به عنوان تنها برند ایرانی این عرصه، سال هاست با شرکت های معتبر جهان به رقابت پرداخته و گام به گام با آن ها قدم برداشته است.
وی اضافه نمود: اوج درخشش مروژ در المپیک 2016 ریو بود. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران 35 کشور از 105 کشور در دهکده المپیک، رویداد مهمی بود که برای نخستین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد.
این مراسم شب گذشته با هماهنگی دفتر صنایع ورزشی و خلاق معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور دو چهره فراوریی و خلاق ورزشی و بین المللی برگزار گردید.
منبع: خبرگزاری دانشجو