آیا تا سال 2024 چاپ دیجیتال بازار چاپ افست را مال خود می نماید؟!
به گزارش مجله فروشگاه، آیا تا سال 2024 چاپ دیجیتال بازار چاپ افست را مال خود می نماید؟!
جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.
کارشناسان صنعت چاپ نظرات خود را به اشتراک می گذارند.
چه راهی بهتر از اینکه سال را با اخبار مربوط به پیش بینی های رشد قوی برای صنعت چاپ دیجیتال به خاتمه برسانیم؟
شرکت تحقیقات بازار مارکتز اند مارکتز (Markets And Markets) افزایش جهانی به 28/85 میلیارد دلار را تا سال 2023 پیش بینی نموده، که از 18/22 میلیارد دلار در سال 2017 بالاتر است، در حالی که اسمیترز پیرا (Smithers Pira) در گزارش خود تحت عنوان آیندۀ چاپ دیجیتال تا سال 2024 اعلام نموده که ارزش 2013 بازار چاپ دیجیتال در اروپا تا سال 2024 بیش از دو برابر خواهد شد.
در پشت این چشم انداز مثبت، تأثیر انتقال فراوریات چاپی از چاپ افست به دیجیتال بر همۀ بازارها و همچنین سایر عوامل مهم فناوری مطرح است. ما از تعدادی از کارشناسان صنعت خواسته ایم تا نظرات خود را در خصوص اینکه این انتقال از افست به دیجیتال چه تأثیری در آیندۀ چاپ دارد، با ما به اشتراک بگذارند.
بیشتر بخوانید : بهترین چاپخانه چاپ دیجیتال در ایران کچاست ؟
به گفتۀ رونالد وَن لون (Ronald Van Loon)، مدیر شرکت مشاورۀ داده ها و تجزیه و تحلیل تبلیغات، همگرایی شتاب بخش چاپ، دیجیتال و موبایل باعث پیشرفت مداوم نوآوری در صنعت می گردد. کاربردهای استراتژیک فن آوری هایی که باعث افزایش بهره وری عملیاتی و تجربۀ کاربر می شوند، اتخاذ تجزیه و تحلیل، واقعیت اضافه کرده (AR) و اینترنت اشیاء (IoT) را افزایش می دهند.
وی اضافه کرد، واقعیت اضافه کرده با افزایش تعامل با رسانه های چاپی و ادغام دستگاه های هوشمند برای همکاری بهتر در محیط کار، شخصی سازی را برای تجربۀ کاربر (UX) بهبود می بخشد. کاربرد اینترنت اشیاء در چاپ می تواند تشخیص از راه دور، قابلیت های تجزیه و تحلیل و نگهداری پیش بینانه را جهت عملکرد و امنیت کلی بهتر بهبود بخشد.
بیشتر بخوانید : چرا چاپ دیجیتال باعث تکمیل چاپ افست می گردد، نه کنار زدن آن؟
من با سیریل کاست (Cyril Coste)، مدیر آژانس تحول دیجیتال موافقم که ماهیت مشتری محور تحول دیجیتال سطح بالایی از شخصی سازی را زنده می نماید. برای انجام این کار، ارائه دهندگان خدمات چاپ (PSP) باید داده محور شوند. این بدان معناست که مهارت نیروی کار را افزایش دهیم و با ایجاد تمرکز بر نتایج و نه روی خروجی ها، مهارت و ظرافت را به درون سازمان وارد کنیم. برای پیروزیت، PSP ها باید نقاط ادغام سیستم های پایدار را بر اساس رابط برنامه نویسی نرم افزار کاربردی (API) و میکروسرویس ایجاد نمایند و داده ها را برای درک بیشتر احتیاجهای مشتری و توسعۀ محصولات بهتر به هم متصل نمایند.
اما همانطور که جرمن ساکرستان (German Sacristan)، مدیر خدمات چاپ بر حسب تقاضا در شرکت فرایند اطلاعات هوش نقطۀ کلیدی (Keypoint Intelligence InfoTrends) گفت، شخصی سازی به معنای تغییر محتوا از صفحه/نوار به صفحه/نوار نیست، بلکه به معنای این است که به گیرندگان آنچه را که می خواهند بشنوند بگوییم. فناوری در اینجا نیز وجود دارد اما استراتژی های کمپین های بازاریابی پیروز است که می تواند امکان انتقال سریع تر به دیجیتال را فراهم کند و بازاریابان برای تحقق آن احتیاج به زمان و دانش کافی دارند.
همچنین آنچه پت مک گرو (Pat McGrew)، مدیر ارشد نرم افزار و خدمات فراوری شرکت فرایند اطلاعات هوش نقطۀ کلیدی (Keypoint Intelligence InfoTrends) می گوید هم صحیح است. در حالی که همواره بازاری برای چاپ افست وجود خواهد داشت، اما هر روز کارهای چاپ دیجیتال جدیدی به بازار می آید که قبلاً در تجهیزات افست فراوری می شد.
بیشتر بخوانید : کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟
دستگاه های چاپ دیجیتال جدیدتر و متنوع تر به چاپگرهای تجاری این امکان را می دهند تا اضافه کردن همه چیز، از دکوراسیون دیواری گرفته تا کارتن تاشو را به عنوان فرصت های جدید محصول در نظر بگیرند.
صاحبان برند، ارزش فراوری کوتاه مدت را می بینند و برای پشتیبانی از کمپین های منطقه ای و محلی، به میزان بیشتری پذیرای قدرت فراوری دیجیتال هستند.
بیشتر بخوانید : 10 کارتن سازی برتر ایران در سال 99 کدام است ؟
ناشران کتاب از قدرت دیجیتال برای آب کردن آثار قدیمی خود و حمایت از دریافت عناوین بیشتر به بازار استفاده می نمایند. همۀ اینها فرصت هایی هستند که درنظر دریافت آنها در محیط های چاپ افست خالص سخت خواهد بود. با این حال، تأکید آخر او بر ترکیب روش هاست. در بسیاری از محیط های فراوری، ترکیبی از فناوری ها است که منجر به ارتقای چاپ در آینده می شوند.
در ارزیابی فن آوری آینده فاکتورهای زیادی باید مورد توجه قرار گیرد، اما به گفتۀ دبورا کورن (Deborah Corn)، کارمند مرکز رسانه های چاپ، اتوماسیون ممکن است بیشترین اهمیت را داشته باشد. به گفتۀ او هر چه یک چاپخونه بتواند نسبت به خواسته های تغییرات سریع با انگیزه تر و واکنش پذیرتر باشد، بیشتر می تواند به مشتریان برای برقراری ارتباط معنادار با سفارشی سازی، شخصی سازی و بومی سازی یاری می نماید.
همچنین، در حال حاضر چاپخانه هایی پیروز ترند که با به کارگیری تعداد نیروهای انسانی کمتر و اتوماتیک سازی کارها، فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند. مهمتر از همه، در پنج سال آینده، این چاپخانه ها می توانند همچنان پابرجا باشند و چاپخانه هایی که اتوماتیک نیستند، دیگر پابرجا نخواهند بود.
آنچه کِلی مالوزی (Kelly Mallozzi)، مدیر پیروزیت در چاپ (Success.In.Print) می گوید نیز درست است. وی اعلام نمود که چه یک چاپخانه بخواهد برای افزایش پیشنهادات افست فعلی خود به نصب تجهیزات دیجیتالی روی بیاورد یا اینکه کاملاً به یک بستر تنها دیجیتالی تبدیل گردد، اصول و مبانی تفاوتی نمی نماید.
بیشتر بخوانید : چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟
چاپ، مسائل را حل می نماید و افرادی که چاپ را می خرند، با فرایند آن کاری ندارند: آنها اهمیت نمی دهند که از چه نوع تجهیزاتی برای چاپ استفاده می گردد، بلکه فقط می خواهند که قطعۀ آنها زیبا و مطابق بودجه شان باشد و هدف آنها را تأمین کند. من همچنین با این دیدگاه او موافق هستم که شریک بودن به جای فروشنده بودن می تواند باعث ایجاد روابط متقابل بامعناتر و طولانی تر گردد.
اگر به دنبال برداشتن گام بعدی در جهت آیندۀ فراوریات چاپی خود هستید، همانطور که این کارشناسان نیز بیان نموده اند، طیف وسیعی از نکات و توصیه ها را باید در نظر بگیرید. اگر می خواهید با یک تامین نمایندۀ حرفه ای که می تواند نکات مورد نظر این کارشناسان برجسته را مورد توجه قرار دهد شراکت کنید.
منبع: مجله چاپخونه