ابزارهای نوین ارتباطی فرصتی برای بازسازی صندلی اقتصاد است
به گزارش مجله فروشگاه، امروز بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شده است؛ محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به مناسبت این روز، از اهمیت توسعه ابزارهای ارتباطی و فناوری های نوین ارتباطات می گوید: فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی همه عرصه های زندگی را تحت شعاع خود قرار داده است؛ از مناسبت های اجتماعی و فرهنگی تا مناسبت های مالی و سیاسی از ظهور تکنولوژی های نوین اثر پذیرفته است.
جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.
طلایی می گوید: اولا ظهور رسانه های نوین، شبکه های اجتماعی ارتباط خطی را به ارتباط تعاملی و دوسویه تبدیل نموده است؛ این بار مخاطب به صورت فعال با همه موضوع ها برخورد می نماید، اظهار نظر می نماید و بازخوردهایی که به سیاست گذار می دهد، می تواند در تغییر خط مشی ها در همه حوزه های رسانه ای، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار باشد.
او ادامه می دهد: به این دلیل هم هست که روابط عمومی با شکل سنتی آن کاملا متفاوت شده و البته اثرگذار هم شده است.
طلایی در حوزه ارتباط تکنولوژی های نوین در اقتصاد می گوید: اگر زمانی قدرت اقتصادی و نظامی مشخص نماینده موقعیت کشورها در جهان بود، امروز قدرت اطلاعات حرف اول را می زند. هر کشوری که بتواند در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند، حرف اول اقتصاد جهان را در آینده خواهد زد.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران می گوید: موتور محرکه اقتصاد کشورهای پیشرفته فناوری اطلاعات است؛ جهان روی این حوزه سرمایه گذاری سنگین می نماید و در آینده کشورهایی فقیر خواهد بود که در این حوزه برنامه ریزی منسجم، بلندمدت و آینده نگرانه ای نداشته بانشد.
به گفته طلایی اقتصاد دیجیتال احتیاج به برنامه ریزی مدون و سیاست گذاری نوینی دارد و غفلت از این باعث ضرر و زیان جدی خواهد شد.
او تاکید می نماید: جزیره ای عمل کردن در حوزه اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتال درنهایت به ضرر کشور خواهد بود. باید بتوانیم ابزارهای ارتباطی، تکنولوژی های نوین را به خدمت رشد، نوآوری و توسعه اقتصادی بگیریم. تکنولوژی ها فرصتی برای بازسازی اقتصادهاست و باید این فرصت غنیمت شمرده گردد.
طلایی می گوید: سیاست گذار باید فرصت رشد از دست رفته را در اقتصاد دیجیتال در نظر بگیرد؛ به این حوزه با دقت و با نگاه بازتری ورود کند؛ باید از تکنولوژی هراسی پرهیز نمایند و این ابزارها را به موقعیت فرصت در همه عرصه های سیاست ورزی و سیاست گذاری بدانند؛ از سیاست گذاری در حوزه رسانه و روابط عمومی تا حوزه اقتصاد و جامعه.
او تصریح می نماید: اگرچه IT در ذهن بعضی از سیاست مداران امری لوکس است و هنوز به امری الزام آور تبدیل نشده است، اما باید همه نگاه خود را به این حوزه تغییر دهند؛ این فرصتی است که ممکن است در صورت بی توجهی تبدیل به تهدید گردد.
منبع: اتاق بازرگانی ایران