چند قیمت برای یک کالا در دیجی کالا
به گزارش مجله فروشگاه، وقتی کالایی را در دیجی کالا جست وجو می کنید تمام موجودی آن کالا را که به وسیله فروشنده های مختلف عرضه شده می بینید. با وجود مشخصات یکسان، شاید با قیمت های متفاوت برای یک کالا روبرو شده باشید و همین مساله برایتان تبدیل به یک علامت سوال شده باشد؛ این که چرا قیمت یک کالا یکسان نیست و هر فروشنده قیمتی را اعلام نموده است؟
ابتدا باید بدانید که دیجی کالا یک قیمت مرجع برای کالاها در نظر می گیرد که در واقع قیمت پیشنهادی این مارکت پلیس برای آن کالا است. این قیمت به 4 نوع تقسیم می گردد:
- قیمت درج شده روی کالا (مصرف نماینده)
- قیمت درج شده روی کالا (فراوری نماینده)
- قیمت مصوب
- قیمت پیشنهادی که بر اساس میانگین فروش کالا در روزهای گذشته به صورت اتوماتیک محاسبه می گردد
فروشندگانی که در دیجی کالا فعال هستند می توانند قیمت کالا را پس از در نظر گرفتن هزینه های مختلف و مقایسه با کالاهای مشابه، مشخص نموده و قیمتی بالاتر یا پایین تر از قیمت مرجع برای کالا اعلام نمایند.
به همین علت قیمت ها کمی با یکدیگر فرق دارد. در واقع این اتفاق به علت رقابتی که فروشندگان با یکدیگر دارند می افتد. ضمن این که محاسبات فروشندگان و درصد سودی که برای خودشان در نظر می گیرند با یکدیگر فرق دارد. با این روند ممکن است یک کالا را با چند قیمت در دیجی کالا مشاهده کنید هرچند که این تفاوت معمولا چندان زیاد نیست.
رقابتی بودن فروش در دیجی کالا باعث می گردد فروشندگان در این فضا نقاط ضعف شان را رفع نموده و برای کسب امتیاز بیشتر، بالا بردن کیفیت فعالیت و افزایش فروش کالای شان کوشش نمایند. ضمن این که این امکان برای خریداران وجود دارد که از میان کالاهای ارائه شده یکسان، برترین را براساس قیمت انتخاب نمایند.
منبع: مجله شنبه